חוויה אישית

פרימיום צ’ק אין – שירות שחבל על הזמן!

ליעד כהן מספר על החוויה האישית שלו שלפני הטיסה עם הילדים ומתאר את ההתרגשות כבר משלב ההתארגנות לחופשה ועד ממש רגע לפני ההמראה. שווה לקרוא…

עבודה, מילואים ושנה שלמה של הכנת שיעורי בית עם הילדים הן לגמרי סיבות מוצדקות לעצור הכל ולצאת לכמה ימי חופשה בחו”ל עם כל המשפחה. בוודאי גם אתם מכירים את ההרגשה הזאת שהרצון לקחת הפסקה מהכל ולבלות זמן איכות עם הקרובים אליכם הופך כבר לצורך של ממש ואתם מחכים להזדמנות הראשונה שתוכלו להתנתק מעט מהשגרה ולפנות יותר זמן לעצמכם. את ההרגשה הזו כבר חשתי לפני כחודש והתלבטתי האם לצאת לחו”ל באופן מיידי עם אשתי (ימית) או לחכות עד סוף שנת הלימודים של הילדים (אייל וטובי) ולצרף גם אותם לחגיגה כאשר מונח על המאזניים שני שיקולים עיקריים: על כף אחת ניצב השיקול של עלויות הטיסה הגבוהות המאפיינות את חודשי הקיץ והעומס בשדה התעופה שמלווה בצפיפות והמתנה בתורים כמו בשנה שעברה (ממש לא חוויה נעימה עם 2 הילדים), בעוד שעל הכף השנייה ניצב שיקול ההנאה מחופשה משפחתית בלתי נשכחת עם כל המשפחה בתוספת ריצוי הילדים שיבוא במקום טיפוס על הקירות בבית. החלטה לא פשוטה, אבל הרגש המשפחתי ניצח הפעם (שוב) והוחלט לטוס לחו”ל בתחילת חודש יולי אחרי שנתגאה בתעודות סוף השנה של הילדים.

התחלתי במחקר על יעדים שמתאימים לחופשה משפחתית הכוללת אטרקציות רבות ובתי מלון במחירים סבירים והגעתי למסקנה שההוצאה הכלכלית הולכת להיות גבוהה בעיקר ביעדים המבוקשים באירופה על ידי משפחות כמו היער השחור או צפון איטליה. עשיתי חישוב מהיר עם ימית והבנו שצריך לשנות כיוון ולהתחיל לחשוב על המזרח או יותר נכון על תאילנד! למרות שכרטיסי הטיסה יקרים יותר, המחייה בה מאוד זולה, מגוון האטרקציות בה הוא בלתי נדלה ואחרי הכל אנחנו עוד סוחבים חסך מהטיול של אחרי הצבא שלא יצא לנו לעשות. כך נפל הפור – תאילנד אנחנו באים. כל ישראלי טוב יודע שהשוואת מחירי טיסות זה בגדר חובה, בעיקר בחודשי הקיץ בהם חברות התעופה מרשות לעצמן להקפיץ את המחירים בשל הביקוש הגדול, אז אנחנו כמו בעבודת מחקר טובה עשינו את כל שיעורי הבית ובדקנו באתרים של חברות התיירות שמציעות טיסות לתאילנד כמו פלייאיסט, נהורה טורס ועוד. היה לנו חשוב שהטיסה תהיה ישירה מכיוון שמדובר במשך טיסה של כ – 11 שעות לכל כיוון ולכן רכשנו לבסוף כרטיסי טיסה לתאילנד עם חברת אל על! הללויה!

אטרקציות בתאילנד

רצנו לספר לילדים שהיו בעננים מרוב התרגשות. פתחנו גוגל והראנו להם תמונות של החופשה הבאה שלהם והסברנו להם שלמרות שהדרך לשם עלולה להיות ארוכה, החופשה הזו תהיה בלתי נשכחת. בעוד שאני מרצה לילדים על ההכנות לטיסה קלטתי שההמתנה בשדה התעופה עשויה להיות מורכבת מכפי שחשבתי וניסיתי להבין איך אני, ימית והילדים נסתדר עם עוד 4.5 מיליון נוסעים שצפויים לעבור בנתב”ג בחודשים יולי-אוגוסט. הרי רק אתמול הייתה כתבה בחדשות על העומס הצפוי בשדה התעופה שמתכונן לקלוט אליו כ – 100 אלף נוסעים בכל יום. כמו בת יענה ניסיתי לטמון את הראש בחול ולקוות שהמסע עד רגע ההמראה יעבור בשלום. למזלי, בזמן תכנון המסלול הטיול באינטרנט נתקלנו בשירות של פרימיום צ’ק אין – שירות טרום טיסה שמבצע צ’ק אין מהיר ובידוק ביטחוני ללא המתנה בתור בשדה התעופה. יצר הסקרנות שלי באופן אינסטינקטיבי הקליד את שם האתר ולאחר בירור זריז עם מוקד הטלפוני של השירות הבנתי שזה בדיוק מה שאני צריך.

השירות הוא מאוד פשוט – נרשמים באתר או בטלפון ומוסרים את פרטי הטיסה והנוסעים הרלוונטיים ומקבלים שעת הגעה ייחודית לביצוע הצ’ק אין והבידוק הביטחוני בנתב”ג בסמוך לשעת ההמראה. הזמנו את השירות וקיווינו שהתהליך במציאות יהיה באמת פשוט וקליל כפי שהסבירו לנו בטלפון. קיבלנו הודעת סמס עם כל פרטי ההזמנה הדרושים ואפילו לינק לווייז לניווט מהיר לעמדה של פרימיום צ’ק אין בטרמינל 3 בנתב”ג. כבר בכניסה לטרמינל 3 הבחנו בתנועה הגדושה ועברה לי מחשבה בראש מה היה קורה אילו לא הזמנו את השירות ובאותה העת עברה לי גם המחשבה בראש מה יקרה אם השירות לא באמת יתבצע כפי שהובטח, בכל זאת אני אדם סקפטי מובהק. הגענו לקומת הקרקע שם ממוקמת העמדה של פרימיום צ’ק אין שגרמה באופן מיידי לחיוך שלי להימרח על פניי כשראיתי שאכן הנציגים מחכים לנו ואנו ראשונים בתור (למעשה אי אפשר לקרוא לזה בכלל תור). מסרנו לנציגים שהיו בעמדה את הדרכונים שלנו וקיבלנו בתמורה את כרטיסי העלייה למטוס שהיו מוכנים כבר מראש. המשכנו שני צעדים קדימה לדלפק של הבידוק הביטחוני שהתבצע באופן מהיר מאוד ומסרנו את המזוודות (כן כן ארזנו לבד) לבודק הביטחוני. תוך 7 דקות כבר סיימנו את כל תהליך הצ’ק אין והבידוק הביטחוני ועברנו לשלב השיקוף לפני הכניסה המרגשת לדיוטי פרי. כשעברנו לשלב השיקוף ראינו כמה זמן ותסכול חסכנו שבחרנו לקחת את השירות של פרימיום צ’ק אין. נכנסו לדיוטי פרי, עשינו קצת שופינג, אכלנו ארוחה עם הילדים ועלינו למטוס של אל על לקראת ה-חופשה שלנו בתאילנד.

עמדת שירות פרימיום צ’ק אין בנבת”ג

חשוב לי שתדעו שאני כותב את דברים אלו למשפחות והורים אחרים כדי שידעו שזו החוויה הכי נוחה שיכולה להיות כאשר יוצאים לחו”ל עם הילדים במיוחד בתקופות העומס בשדה התעופה. תודה רבה לפרימיום צ’ק אין שהשירות שלו פשוט חבל על הזמן…